Monday, November 25, 2013

Straż pożarna

Ostatnio wspominam sobie różne dziwne miejsca, które udało mi się zobaczyć:)
Jednym ze świetnych miejsc były 2 jednostki straży pożarnej w Katowicach: Piotrowicach i Szopienicach. W 2012 r. było XX-lecie Straży Pożarnej, był dzień otwarty i można było zwiedzać całe jednostki z przewodnikiem-strażakiem, od kuchni. Świetna sprawa!!! Były różne pokazy, na które nie dotarłam na czas, ale podobno były świetne;) Ale można było posiedzieć w wozie strażackim, ponaciskać wszelkie możliwe guziki, włączyć syrenę, światła, popatrzeć, co mają ciekawego w wozie strażackim, posiedzieć na wozie strażackim, itd. itp. etc. A wozów było kilka, do wyboru, do koloru:D nie omieszkałam wsiąść do nich, ubrać kask i włączyć syrenę, jak poniżej:

Ja i wóz strażacki - cyfrowo, nie analogowo







Poza tym można było pozwiedzać jednostki od kuchni, zobaczyć pokój dyspozytorni, tą specjalną rurę, po której zjeżdżają strażacy do wozów;)
Tu poniżej zdjęcie z hali z wozami z jednostki w Katowicach Szopienicach.
Zobaczcie tą różnicę w kolorach między zdjęciem analogowym i cyfrowym, uwielbiam kolory analogowe:)

Wozy strażackie - Zorka 1 (2012 r.)

Potem był czas na jednostkę w Katowicach Piotrowicach, oddział chemiczny. Dużo ciekawych informacji, miejsc, sprzętu. Widziałam też miejsce szkolenia strażaków, tory przeszkód i te sprawy.  jednym słowem ciekawie! 
A najlepsze było na końcu, jak już powoli wychodziłam, aż tu nagle dostali wezwanie i można było na własne oczy zobaczyć jak strażacy zjeżdżają w dół, ubierają stroje, zbierają co trzeba i jadą na sygnale. 
Polecam zwiedzić jak będzie okazja:) 

Wozy strażackie - Zorka1  (2012 r.)

A poniżej zdjęcia mini stacji benzynowej na terenie straży pożarnej, dystrybutory były takie stare, jakby z PRL-u:)
Stacja benzynowa straży pożarnej - Zorka 1 (2012 r.)

No comments:

Post a Comment